איך להגדיר כתובת אתר בעזרת wp-config.php

הגדרת כתובת באתרי וורדפרס

וורדפרס הנה מערכת לניהול תוכן, מה שאומר שמרבית מן המידע נשמר בטבלאות במסד נתונים. 2 נתונים החשובים ביותר אשר שמורים במסד הנתונים הם כתובת דף הבית וכתובת האתר.  

טבלת הגדרות במסד נתונים

ביחד עם לא מעט הגדרות אתר נמצאים 2 הנתונים החשובים שדיברנו עליהם בתוך טבלה שנקראת wp_options. הטבלה wp_options שומרת את כל ההגדרות היבשות של אתר וורדפרס, והנה חלק מהן:
  • שם אתר
  • כתובת אתר
  • תיאור אתר
  • דואר אלקטרוני של מנהל האתר
  • מבנה קישורים
  • כתובת דף הבית
את כל הגדרות אלה ניתן לערוך דרך מסך "הגדרות" בתפריט הניהול של כל אתר וורדפרס.  

כתובת אתר וורדפרס

כתובת אתר וורדפרס "WP_SITEURL" הנו ערך אשר מגדיר איפה קבצי המערכת של הוורדפרס יהיו. הערך חייב להכיל בתוכו התחלה של http:// אבל לא להכיל "/" בסוף הכתובת מכיוון שזה מתווסף על ידי הוורדפרס באשר למבנה קישורי האתר שהגדרת.   כדי להגדיר ערך זה, דרך מערכת הניהול יש לגשת אל הגדרות -> כללי.   הערך לא חייב להיות כמו כתובת דף הבית שכמובן יכול להיות בתיקייה נפרדת.
define('WP_SITEURL', 'http://example.co.il/wordpress');
כדי לקבל את כתובת האתר נוכל להשתמש בפקודה מובנת בוורדפרס שהיא site_url() אשר תחזיר ערך מהגדרות המסד נתונים או את הערך שנמצא בקובץ wp-config.php.
<?php echo site_url(); ?>
 

כתובת דף הבית

כתובת דף הבית כשם היא - משמשת ככתובת הראשית לאתר הוורדפרס שלך, הכתובת הראשית אשר הגולשים ייאלצו להקליד על מנת להיכנס לדף הבית שלך. גם כאן, בהגדרת WP_SITEURL, WP_SITEHOME נדרוס את ההגדרות אשר שמורות במסד הנתונים. הערך חייב להכיל בתוכו התחלה של http:// אבל לא להכיל "/" בסוף הכתובת מכיוון שזה מתווסף על ידי הוורדפרס באשר למבנה קישורי האתר שהגדרת.
define('WP_HOME', 'http://example.co.il');
כדי לקבל את כתובת דף הבית נוכל להשתמש בפקודה מובנת בוורדפרס שהיא site_home() אשר תחזיר ערך מהגדרות המסד נתונים או את הערך שנמצא בקובץ wp-config.php.
<?php echo site_home(); ?>
 

שינוי הגדרות באמצעות wp-config.php

הדבר הכי טוב לעשות כשמחליפים כתובת אתר בשינויי סביבה הוא להגדיר את כתובת האתר וכתובת דף הבית ישירות לקובץ wp-config.php. 2 הגדרות אלה לא נמצאים בקובץ wp-config.php המקורי אך אפשר להוסיף אותם באמצעות פונקציית define. הוספת 2 הגדרות אלה לקובץ wp-config.php בנוסף ישפר את ביצועי אתר הוורדפרס שלכם שכאמור לא צריך ללכת למסד הנתונים בכדי להוציא ערכים אלו, זה ידוע שמידע זמין בקובץ נקרא יותר מהר מאשר שליפת נתון ממסד נתונים מוצפן.   כדי להוסיף את ההגדרות הנ"ל, יש להיכנס לעריכת הקובץ wp-config.php באמצעות כתבן ולהוסיף את הקוד הבא.
define('WP_HOME', 'http://www.example.co.il');
define('WP_SITEURL', 'http://www.example.co.il');
תוכן ההודעה
בואו נכיר

בואו נכיר.

פנו אלינו בנושאי אתגרים, פרויקטים, שיפורים או ייעוץ

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אודותינו

נעים להכיר.

סטודיו לשיווק דיגיטלי

שיווק בדיגיטל, מורכב ועשיר. מגוון אפשרויות פרסום ואתגר הניהול גדול. סטודיו דיגיטל בעל אנשי מקצועי רבי תחום ובעלי נסיון רב אשר יעמדו לרשותכם בעת בכדי למקסם את התוצאות במגוון ערוצי הפרסום. כל זאת במעטפת של סטודיו בוטיק דיגיטלי טכנולוגי שחי דיגיטל 24/7 בכדי לתת לכם את הפתרונות הטובים ביותר.

את הסטודיו מוביל גיא לב, בעל ניסיון עשיר בעיצוב, פיתוח ושיווק באינטרנט, משנת 2004. אחראי על הצלחות כמו אתר וואלה טורס, מעריב, הובלת פרויקטים בחברת טויוטה, סלקום, הפניקס ועוד. בעל ידע רב בעולם השיווק, חי ונושם דיגיטל 24/7.

ביחד עם צוות מוביל שגיבשנו, מעניקים ייעוץ שוטף וכן פתרונות טכנולוגים מורכבים ועד ניהול והובלת קמפיינים ברחבי ערוצי הפרסום. בסטודיו שיווק דיגיטלי נוכל להעניק לכם למעשה את כל פתרונות הדיגיטל במקום אחד.