אתר רספונסיבי

מהו אתר רספונסיבי, מהותו, יתרונותיו וחסרונותיו

אתר רספונסיבי: מהותו, יתרונותיו וחסרונותיו אתר רספונסיבי הוא אתר אינטרנט שמתאים עצמו באופן אוטומטי וגמיש לכל הפלטפורמות וסוגי המסכים כגון: מסכי מגע (סמארטפונים ואייפדים), טאבלטים וגם למחשבים נייחים. אתר רספונסיבי מעמיד אתגר בפני מתכנניו ומעצביו. הודות לטכנולוגיית CSS3 הדפדפן מזהה את סוג המכשיר שממנו המשתמש גולש באתר ומתאים אותו לגודל ולרזולוציה באופן מיטבי. יש אפוא קשר ישיר, הדוק ומסתנכרן אונליין בין תכנון האתר לעיצובו. בשנים האחרונות מבינים בעלי אתרים רבים את חשיבות בניית אתר רספונסיבי. הצורך בכך נובע בעיקר משינוי הרגלי הגלישה או משינוי הפלטפורמות שבהן מרבים לגלוש כיום בעיקר צעירים. אתרים רספונסיביים קיימים מזה שלוש שנים, כאשר מגמת הגידול במספרם בולטת וצוברת תאוצה. היתרונות של אתר כזה הם רבים:
  1. אפשרות ליהנות מהאתר ובעיקר להפיק ממנו תועלת בכל מקום ובכל זמן, גם אם וכאשר אינכם מחוברים למחשב.
  2. קלות בנייה ותפעול מאפשרת לבעלי קוד פתוח למצוא תבניות וורדפרס רספונסיביות ומערכות קוד פתוח נוספות לבחירה.
  3. אתר כזה משפר ומשדרג את חוויית המשתמש.
  4. קל להתמצא ולנווט בו מכל מכשיר.
  5. הגידול המואץ המתמיד במספר המשתמשים במכשירים סלולאריים חכמים ובטאבלטים הוא יותר מארבעה מיליון וחצי אנשים, כך שייתכן כי יותר אנשים נכנסים ממכשירים אלה לאתר שלכם מאשר מספר הנכנסים אליו מהמחשב.
  6. אתר רספונסיבי מאפשר חשיפה 24/7 אל האתר שלכם ובתוך כך מאפשרת לכם, כבעליו, לתת מענה ממיידי בכל עת.
  7. באתר רספונסיבי הגולש נחשף אל כל תכני האתר ויכול ליצור קשר ולהזמין באמצעותו מוצרים ושירותים, ליהנות ממגוון הנחות, מבצעים והטבות. לדוגמה: ניתן לממש קופונים ללא צורך להדפיסם.
  8. לא נדרשת הטמעת תגים וקודים כדי שכל גולש ייחשף לגרסה המתאימה לו.
  9. תחזוקה קלה בהעדר צורך לעדכן שני אתרים. עדכונים ושינויים בגרסה אחת מייתרת את הצורך לעדכן בשאר הפלטפורמות.
אתר רספונסיבי חסרונות אתר רספונסיבי
  1. לא אחת קורה כי אלמנטים מסוימים באתר מוצגים בצורה מעוותת, לא פרופורציונלית או שקשה לאתר אותם בתוך האתר.
  2. מדובר באתר שעלות הקמתו יקרה יותר מאשר אתר רגיל.
  3. הרשת הסלולארית אטית יותר מאשר רשת האינטרנט.
  4. מכשירים סלולאריים בגרסאות חדשות יוצאות לשוק חדשות לבקרים ולא אחת נדרש לבצע התאמות שונות על מנת לאפשר גלישה איכותית ואפקטיבית ברזולוציות גבוהות.
  5. אם לא מבצעים הטמעה נכונה של תגיות יש חשש לפגיעה בקידום האורגני של האתר ועלול להיווצר חוסר התאמה בין האתר הרגיל לאתר המובייל מה שיקשה מאוד על הקידום ויחייב את האתר לשכור שירות של חברת קידום מקצועית.
 חשיבותו של אתר מקצועי כל אתר, רגיל או רספונסיבי, צריך להיבנות באופן מקצועי, מושכל וייעודי על פי מטרות בעליו. חשוב לבצע אפיון מקדמי, שיכלול הבנת הצרכים של העסק, אפיון השוק שאליו אתם מכוונים, עיצוב שיודגש בו לא רק ההיבט האסתטי החשוב כשלעצמו אלא יאפשר ניווט קל. חשוב לבנות אתר שמותאם למנוע החיפוש. אופטימיזציית מנועי חיפוש SEO תאפשר מיצוי מרבי ומיטבי של הפוטנציאל השיווקי שלכם.  חשוב לוודא כי מערכת ניהול התוכן שלכם מאפשרת עדכון והתאמות, הוספת חומרים והסרתם, קבלת מידע מדויק און ליין בפרמטרים חשובים לכם. בשורה התחתונה, אין ספק כי היתרונות של אתר רספונסיבי רבים באופן משמעותי מהחסרונות הגלומים בו. בניית אתרים מקצועית תאפשר לכם להפיק את מלוא התועלת מהיתרונות ולהעצימם ובתך כך לצמצם את מספר החסרונות או לתת להם מענה ובכך לצמצם את האופן שבו הם עלולים לפגוע בבעליהם מזה ולהקשות על הגולשים ולפגום בחוויית המשתמש שלהם מזה. צרו קשר היום עבור בניית אתרים בוורדפרס - רספונסיביים.
תוכן ההודעה
בואו נכיר

בואו נכיר.

פנו אלינו בנושאי אתגרים, פרויקטים, שיפורים או ייעוץ

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה.
אודותינו

נעים להכיר.

סטודיו לשיווק דיגיטלי

שיווק בדיגיטל, מורכב ועשיר. מגוון אפשרויות פרסום ואתגר הניהול גדול. סטודיו דיגיטל בעל אנשי מקצועי רבי תחום ובעלי נסיון רב אשר יעמדו לרשותכם בעת בכדי למקסם את התוצאות במגוון ערוצי הפרסום. כל זאת במעטפת של סטודיו בוטיק דיגיטלי טכנולוגי שחי דיגיטל 24/7 בכדי לתת לכם את הפתרונות הטובים ביותר.

את הסטודיו מוביל גיא לב, בעל ניסיון עשיר בעיצוב, פיתוח ושיווק באינטרנט, משנת 2004. אחראי על הצלחות כמו אתר וואלה טורס, מעריב, הובלת פרויקטים בחברת טויוטה, סלקום, הפניקס ועוד. בעל ידע רב בעולם השיווק, חי ונושם דיגיטל 24/7.

ביחד עם צוות מוביל שגיבשנו, מעניקים ייעוץ שוטף וכן פתרונות טכנולוגים מורכבים ועד ניהול והובלת קמפיינים ברחבי ערוצי הפרסום. בסטודיו שיווק דיגיטלי נוכל להעניק לכם למעשה את כל פתרונות הדיגיטל במקום אחד.